Skontaktuj się z nami


W ciągu ostatnich lat bardzo zwiększyła się świadomość społeczeństwa w odniesieniu do zdrowego odżywiania, pochodzenia żywności oraz innych, niż tradycyjne, sposobów odżywiania się. Wiele diet opiera się na zmniejszaniu spożycia produktów odzwierzęcych, w tym dieta wegetariańska wyłączająca mięso, ryby i owoce morza, czy dieta semiwegetariańska ograniczająca spożycie mięsa czerwonego (wieprzowiny i wołowiny), a dopuszczająca mięso białe (drób i ryby) oraz jaja, miód i mleko wraz z jego przetworami. Najbardziej surowa spośród nich jest dieta wegańska. Weganizm, w dużej ilości przypadków, nie jest jedynie dietą, a definiuje go się jako styl życia, który próbuje wykluczyć wszelkie formy wykorzystywania i okrucieństwa wobec zwierząt, zarówno w odniesieniu do spożywanych pokarmów, odzieży, jak i do jakichkolwiek innych celów. Z tych powodów dieta wegańska jest ogołocona ze wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym mięsa, jajek, miodu i nabiału. Ludzie decydują się na dietę wegańską z różnych powodów. Zwykle obejmują one dylematy etyczne i środowiskowe, ale mogą również wynikać z chęci polepszenia stanu zdrowia. Jest to kuracja łatwa do stosowania i zapewnia różne korzyści zdrowotne. Poprawa działania organizmu na diecie wegańskiej jest udowodniona badaniami i wykazuje, że stosowanie długotrwałe diety opartej jedynie na produktach pochodzenia roślinnego powoduje obniżenie ryzyka rozwoju lub śmierci z powodu raka nawet o 15%, redukcji objawów zapalenia stawów, zmniejszenia ryzyka zachorowania na niewydolność nerek, a także do zredukowaniu ryzyka zachorowania na chorobę Alzheimera. Jednakże, tak jak w przypadku każdej diety, plusy pojawiają się jedynie wtedy, gdy jest się wytrwałym, i opiera się dietę na produktach bogatych w składniki odżywcze, a nie na artykułach wysokoprzetworzonych.


Najnowsze artykuły:

Tagi dla artykułu:

Top